Klantenservice

Klantenservice

  • Hoe werkt de bezorging van mijn fiets?

    Wat is de levertijd van een fiets?

    De levertijd van een fiets is afhankelijk van de voorraadstatus. En deze kan weer verschillen tussen de verschillende maten en kleuren waarin een fiets leverbaar is. Als een fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf een bezorgdatum selecteren. Over het algemeen heb je de fiets dan binnen een week in huis. Als de fiets niet bij ons op voorraad is, dan is de levertijd afhankelijk van de tijd die de leverancier nodig heeft om de fiets te produceren en aan ons uit te leveren. Zodra je een fiets hebt besteld die bij de leverancier vandaan moet komen, zorgen wij ervoor dat je uiterlijk na 48 uur een verwachte leverdatum krijgt te horen. Helaas is het op dit moment enorm druk bij alle fietsleveranciers. Dit heeft als gevolg dat we de levertijden niet altijd kunnen garanderen en helaas soms worden uitgesteld.

    Wanneer wordt mijn fiets bezorgd? 

    Met onze eigen bezorgservice bezorgen wij zes dagen per week in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden). Als een fiets op voorraad is, dan kies je bij het bestellen zelf de gewenste bezorgdatum. Je ontvangt de avond voorafgaand aan de bezorgdag een e-mail met daarin het verwachte tijdvak van bezorging. Op de dag zelf kan je via een link die we per SMS versturen onze bezorger volgen, zodat je precies weet hoe laat de fiets wordt bezorgd. Wanneer de chauffeur naar je adres onderweg is, neemt hij van te voren contact met je op. Woon je in België of Duitsland? Dan gelden er iets andere levertermijnen.

    Ik wil mijn fiets laten bezorgen op één van de Waddeneilanden
    Helaas leveren wij niet op de Waddeneilanden. 

    Wat zijn de bezorgkosten binnen Nederland?

    De bezorgkosten verschillen per product. Bij elk product staat zowel op de pagina zelf als in de winkelwagen vermeld wat de bezorgkosten zijn. Zo weet je altijd vooraf waar je aan toe bent. 

    Alle volwassen fietsen worden gratis bezorgd in Nederland. Voor alle accessoire bestellingen onder de 50,- geldt een tarief van 5,95. Is de waarde van je bestelling hoger? Dan wordt het gratis verzonden.

    Bezorgen jullie ook in België?

    Ja, het is ook mogelijk om een fiets in België te bezorgen. In België rijden wij ook met een eigen bezorgroute. Op dit moment komen wij alleen op de donderdag in België. De communicatie rondom het bezorgmoment verloopt hetzelfde als voor de Nederlandse bestellingen. Ook alle volwassen fietsen worden gratis bezorgd in België.

    Hoe wordt mijn fiets afgeleverd? 

    In Nederland en België worden alle fietsen 100% rijklaar afgemonteerd geleverd. Dit betekent dat onze gediplomeerde monteurs alle fietsen eerst volledig nalopen voordat de fiets aan je wordt overhandigd. Tijdens deze controle worden de versnellingen en de remmen afgesteld, worden de spaken gespannen en wordt er een kleine proefrit op de fiets gemaakt, zodat wij er zeker van zijn dat je fiets 100% in orde is. Eventuele accessoires worden gelijk gemonteerd op je fiets, zodat je nieuwe fiets compleet wordt geleverd.

  • Wat kost een proefrit?

    Een proefrit is geheel vrijblijvend en gratis. Plan je proefrit hier eenvoudig in.

  • Kan ik mijn fiets ook afhalen?

    Jazeker, je kan je nieuwe fiets ook gewoon gratis afhalen in één van onze winkels. Je kiest in het bestelproces voor de optie ‘Afhalen in 1 van onze winkels’ en vervolgens kan je de gewenste winkel selecteren. Je fiets staat op de gekozen dag volledig afgesteld voor u klaar, eventuele accessoires worden ook gelijk gemonteerd op uw fiets. En je kan de fiets ter plekke in de winkel betalen. Een overzicht van al onze winkels vind je op onze winkelpagina.

  • Wat kost het bezorgen van mijn bestelling?

    De bezorgkosten verschillen per product. Bij elk product staat zowel op de pagina zelf als in de winkelwagen vermeld wat de bezorgkosten zijn. Zo weet je altijd vooraf waar je aan toe bent. 

    Alle volwassen fietsen worden gratis verstuurd. Hetzelfde geldt voor bijna alle kinderfietsen. Indien er wel verzendkosten in rekening worden gebracht, dan bedragen deze 19,50 in het geval van een kinderfiets. Voor alle accessoire bestellingen onder de 50,- geldt een tarief van 5,95. Is de waarde van je bestelling hoger? Dan wordt het gratis verzonden.

    Ook is het mogelijk om een fiets naar het buitenland te versturen. In België rijden wij op donderdag met onze eigen bezorgroute en bezorgen wij volwassen fietsen gratis. Het bezorgen van je fiets in Duitsland kost 44,95. Voor de overige landen binnen de EU kun je contact opnemen met onze klantenservice voor de geldende tarieven. 

  • Kan ik bij jullie terecht voor het onderhoud van mijn fiets?

    Wij vinden het belangrijk dat je zorgeloos kan blijven genieten van je nieuwe fiets. Daarom kunnen wij ook het onderhoud van je nieuwe fiets verzorgen. Hiervoor kan je terecht bij de werkplaats bij één van onze winkels. Daarnaast heeft Fietsvoordeelshop.nl een eigen servicenetwerk met servicebussen, waarmee we het onderhoud bij je aan huis kunnen uitvoeren. En gaat er iets stuk aan je fiets wat onder de garantie valt? Dan komen wij dit in het eerste jaar gratis bij je aan huis repareren.

  • Hoe lang heb ik garantie op mijn fiets?

    Standaard krijg je op alle fietsen twee jaar garantie. Daarnaast heb je de mogelijkheid om een verlengde garantietermijn af te sluiten. Als er in het eerste jaar van de garantieperiode iets stuk gaat aan de fiets doordat er sprake is van een productiefout, dan komen wij het probleem gratis bij u aan huis repareren. Onderhoud aan huis doen wij alleen in Nederland en niet in België of andere landen over de grens. Wanneer er in het tweede jaar van de garantieperiode iets defect gaat aan de fiets als gevolg van een productiefout, dan wordt dit kosteloos gerepareerd in één van onze werkplaatsen. Wil je liever dat we bij je aan huis komen? In dat geval betaal je dan alleen de voorrijkosten.

Klantenservice ×

Meestgestelde vragen

Hoe wordt mijn fiets geleverd?

Je nieuwe fiets wordt rijklaar bij je geleverd. Onze gediplomeerde monteurs lopen de fiets volledig na. Spaken worden gespannen, versnellingen worden afgesteld en eventuele accessoires worden direct bevestigd. Ze maken ook nog een testrit, om zeker te weten dat alles in orde is. Hoef je dan helemaal niets zelf te doen? Nee hoor. Na levering kan je direct op pad gaan met je nieuwe fiets. Ideaal toch?


Wat is de levertijd van een fiets?

Per framemaat wordt aangegeven wat de levertijd is van de fiets. Als de fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf bij het afronden van de bestelling een gewenste bezorg- of afhaaldatum kiezen. Moet de fiets nog worden geproduceerd? Dan vind je bij de betreffende maat de datum waarop wij verwachten dat de fiets bij ons binnen komt. 

Hou er wel rekening mee dat de levertijd uitgesteld kan worden door de leverancier door onvoorziene zaken. Wij streven er altijd naar om je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen als dit het geval is.


Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

Wij hebben 20 winkels waar je op een groot deel van de fietsen uit ons assortiment kan proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen de fietsen. Onze medewerkers staan voor je klaar voor deskundig advies en helpen je graag om de fiets te vinden die echt bij je past.


Hoe bepaal ik welke framemaat het beste bij mij past?

Bij iedere framemaat staat de beste passende gemiddelde lichaamslengte vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste framemaat aanschaft, dan kan je dit berekenen d.m.v. het opmeten van je binnenbeenlengte. Meet de binnenbeenlengte zonder je schoenen aan. Dat doet je door je benen zo’n 15 cm uit elkaar te zetten en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten. Als je deze lengte (in cm) vermenigvuldigt met 0.68, krijg je de bijbehorende framemaat.

Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?